Sunday, June 29, 2008

atlantic salmon reloaded

Ploaia asta ma omoara, nu ma las sa ies din casa mai mult de doua ore. Ieri dupa masa ma gandeam sa ies sa vad ce mai fac somonii, dar a turnat cu galeata. Azi am prins doua ore libere, in care a iesit soarele. Atmosfera cetzoasa, ajung la baraj, apa mare. Spre noarocul meu nu era nimeni acolo sa-mi sperie pestii, (doar un tip pe malul opus), asa ca ma apuc de pescuit. La al cincilea lanseu, contact! Aceeasi poveste, saritura afara din apa, dupa care se baga in curent. Reusesc sa-l strunesc si mi se pare ca nu mai trage la fel ca aia dinainte. In fine, dupa 2 minute il bag in minciog si ma lamuresc. Pestele era slab, avea burta flasca, semn ca nu prea mancase in ultima vreme, pe deasupra partea superioara a cozii ii fusese rupta, probabil in crescatorie. In plus, in locul inotatorii pectorale de pe dreapta avea doar un ciot. Ambele, coada si inotatoarea se vindecasera, dar ii luau foarte mult din capacitatea de deplasare.






Dau drumul la peste si intre timp apare tipul de pe malul opus. Imi da niste tipuri despre niste locuri de pescuit mai in nord, pe care vreau sa le incerc, niste paraie de brook trout salbatic. De-abia astept sa le prezint mustele mele. Mai pov cu el un pic dupa care ma mut mai sus putin.
Intre timp suna sirena din nou (ma gandesc rahat, iar tre' sa plec). Mai zabovesc un minut doua, stiam din auzite ca apa nu creaste foarte repede dupa ce ii dau aia drumul. La un moment dat vad o sclipire alba langa mustele mele. Imi dau seama ca era alt somon, probabil interesat de nimfele mele, dar prea lenes sa se deplaseze un metru sa le ia. Asa ca i le servesc pe directia pe care se hranea. Good thinking!!!!! Asta e mult mai bataios, dupa o saritura se baga la fund si trage serios. Ma risc sa fac doua-trei poze in drill, nu-s prea reusite, dar totusi, e ceva. Asta, desi e mai mic, trage muuult mai puternic ca primul si imi ia ceva timp sa-l domolesc. Il intreb pe tipul celalalt daca vrea sa imi faca o poza ca sa-mi vad si eu fatza pe net :D, dupa care, chiar cand ma pregateam sa-l pun in apa pentru resuscitare, pestele o ia pe cont propriu, imi sare din mana si dus e. Good job ma gandesc, asa te vreau puiule!!!!









No comments: