Saturday, July 5, 2008

Sambata umblareatza

Sambata asta am umblat ca eroul. In primul rand i-am mai dat o sansa raului Newfound, care cica e flyfishing only, dar care m-a dezamagit enorm de mult in ultimii doi ani. Am inteles ca ar fi fost un rau excelent in urma cu cativa ani, cu curcubei de 2-3 kile si pastravi de lac salbatici cazuti peste dig cand era apa mare. Din pacate am fost acolo de 5 ori in ultimii doi ani si abia acum am fost in stare sa vad niste pastravi, atat in apa cat si la capatul firului. Si astia probabil din popularile recente, dinainte de 4 iulie. La astia e ziua nationala si toata lumea iese la iarba verde, asa ca se pescuieste mult. Iar comunistii de la Fish and Game au grija ca poporul sa fie multumit, sa prinda peste, ca sa cumpere licentza si la anu'. Asa ca popularile se termina chiar cu o saptamana inainte de 4 iulie, ca o coincidentza.




Raul e foarte fain, apa curata, repezisuri, tot ce vrei, dar portiunea pescuibila e cam scurta, cam 2 km. Am incercat doua bulboane, fara rezultat, apa moarta. La un moment dat ajung la un brad rasturnat si ma gandesc sa imi arunc nimfele putin in amonte. Chiar cand ridicam, ca sa nu se agate in crengi am un atac, dar pestele e prea rapid, asa ca nu sta in carlig mai mult de o secunda si fuge inapoi la adapost. Inca doua aruncari, alt atac din acelasi loc. De data asta il intep dar fiind foarte aproape de brad nu reusesc sa-l opresc inainte sa o ia printre crengi. A doua nimfa imi ramane agatata intr-un ciot si pestele dus a fost.
M-am mai dus in sus si-n jos vreo juma de ora, fara nici un atac, in afara de un smallmouth micutz care mi-a incercat in scarba o nimfa. Nici nu m-am obosit sa-l intep. Oricum neoprenul incepea sa ma infoace, asa ca ma decid sa vizitez un paraias din apropiere, mai mult pt peisaj, pt ca apa e f mica iar pestii minusculi. Brook troutul salbatic care e nativ aici in paraiele de munte, e f mic, maxim 15-18 cm, dar e f fain de prins. Si peisajul e beton, dupa cum se vede.
















Am prins vreo 10 miculutzi din aia, apa era atat de limpede incat ii vedeam cand ataca fara ezitare nimfa, probil prima pe care o vedeau in viatza lor. Dupa care m-a apucat dorul de niste pesti mai rasariti, asa ca m-am intors pe Newfound, dar mai in aval, unde ma astepatam sa fie ceva pesti. Ceea ce s-a si intamplat, niste curcubei s-au aratat dornici sa guste din ciudateniile cu bila aurie. Imi place sa prind curcubeu, mi se pare ca lupta mai tare decat indigenul e la noi.

Mai spre seara m-am apropiat de casa si in drum am oprit sa vad ce fac somonii si sa dau un pic si la uscata. Imediat sub baraj se face o intinsura unde pastravii muscaresc de zor seara de seara. Surpriza, primul peste, la prima lansare, se dovedeste a fi un somon mai mititel, cam catre 40 cm, dar agitat de numa. La uscata pe carlig de 12.





Repede niste poze si inapoi in apa cu el. In urmatoarea jumatate de ora am mai prins vreo 8-9 pastravi, destul de frumosi. Ma gandeam la o chestie pe care o zicea George Minculete de vreo cativa ani, ca in NH nu prea merge la modelele cu care se pescuieste in Romania, ci doar la mustele locale, gen stimulator si alte minuni americanesti. Un tip care pescuia langa mine, cu muste de magazin, a schimbat vreo 5-6 muste si streamere si nu a avut nici o prezentare, in timp ce la mine tot la 3-4 lansari aveam un atac. La un moment dat l-am lasat pe locul meu si tot nimic. Eu am folosit 2 modele, ambele testate cu succes in Romania si care nu m-au inselat nici aici. Una se vede in poza, cealalta e un no-name cu corp de paun, fara coada si hackle grizzly cocos. Am observat ca acelasi model, cu aripi albe de polipropilena, e mai vizibil la distantza, fara sa-si piarda din calitati.

No comments: