Sunday, June 22, 2008

atlantic salmon

Intre doua ploi, am tras si eu o fuga pana in Franklin, la vreo 15 minute de condus. Aici se unesc doua rauri importante din New Hampshire, primul pe nume Pemigewasset (ceva nume indian ce inseamna "apa mare" parca), iar al doilea e Winnipesaukee (asta nu mai stiu ce inseamna), rezultand Merrimack-ul. oricum, pe Pemigewasset, la vreo 1 km doi mai sus de confluenta, se afla un baraj. Iar sub barajul asta, astia de la Fish and Game, adica cei care se ocupa de vanatoare si pescuit, elibereaza in fiecare an cateva zeci sau sute de somoni, de obicei pe aia epuizati, care nu mai produc icre in crescatorie. Anul asta s-au eliberat in total, in cateva puncte de pe Merrimack si Pemigewasset 1500 de pesti, intre 2 si 18 pounds, adica intre 900 g si 8.1 kg.
Eu nu m-am dus pentru somon, ca nu am permis si nici bat pe masura sa lupt cu ei, desi se afla in planurile mele de viitor. In schimb zona are si pastrav, curcubeu si indigen si m-am hotarat sa-i dau o sansa, mai ales ca raul fiind lat, era o buna ocazie sa imi exersez castingul jenant.
Ajung acolo, doi tipi erau instalati si dadeau la peste. Unul dintre ei imi zice ca sunt somoni in zona, ca a vazut unul. Ma gandesc, or fi, dar nu i-am dat mare importantza, pt ca de la a vedea pana la a prinde, e destul de mult. Asa ca ma mut vreo nshpe metri mai jos sa dau am si eu loc de lansat. Am pus o uscata la inceput, desi apa era un pic piscata pentru ca vazusem ceva ridicari. Cand ma uit in apa sa pic in fund: trei somoni se fatzaiau prin apa de juma de metru, la vreo 5 metri de mal. Le arunc uscata la misto si simt ca ma trec fiorii cand vad unul dintre ei ca se ridica si ii da un bot la musca, fara sa o ia. In viatza mea nu am avut asa emotii la pescuit. Ma gandeam acuma daca agatz unu de asta, ce ma fac?? Cu batzul meu e de clasa 5, tippetul 5x as fi fost in net dezavantaj. Deh, vrabia malai viseaza. Din "fericire" s-au decis sa se mute undeva mai sus. Dupa 5 minute il vad pe unul dintre ceilalti doi tipi ca trage serios de ceva. I-am cerut voie sa-i fac poze. Si iata-le:



















Chestia asta m-a facut sa ma gandesc si eu la pescuitul la somon in viitor. Niste tipi pe care ii stiu merg in fiecare an in Nova Scotia la pescuit de somon sabatic. Catch and release. Si nici nu-i prea departe de aici.
In final am prins si eu doi pastravasi de vreo 25, pana m-a gonit ploaia acasa, dar nici macar nu m-am obosit sa fac poze. V-ar fi trebuit lupa sa-i vedeti dupa somonul asta.

No comments: