Wednesday, June 25, 2008

atlantic salmon, episodul 2

In seara asta am terminat ce aveam de facutun pic mai repede si mi-a ramas o ora jumate de pescuit, asa ca ghici unde m-am dus???? Tot in Franklin sub baraj. Am zis "fie ce-o fi, musai sa am un somon de ala in capatul firului sa traiesc si eu niste senzatii tari. " Cand ajung acolo, dezamagire, apa era cu juma de metru mai mare, vizibilitatea destul de redusa, lumina slaba, soarele fiind aproape apus. am pus o totusi o uscata si dupa 2 muste schimbate, bang, un pastrav. Micutz, dar indesat, a luptat f bine, ajutat de curentul destul de puternic. Am observat o chestie anul trecut si am incercat sa o aplic din nou. Pe apa mare, cu ridicari rare, am incercat sa stimulez pestii prin miscarea activa a uscatei pe suprafatza apei. Pur si simplu musca zgaria apa, in mod sacadat, urmat de scurte perioade de pauza. Stiu ca stilul asta se recomanda in cazul sedge-lor, dar e contraindicat la alte muste, fiind nenatural. A mea era o imitatie de efemera, dar stilul a dat rezultate. In vreo 15 minute am agatzat 3 pastravi si am mai avut 2 atacuri, in care pestele a ratat musca. In acelasi timp am vazut cel mult 10 ridicari, deci pestii nu se hraneau foarte activ.



la un moment dat pauza totala, asa ca am trecut pe nimfe. Nu a durat mult pana la prima piscatura, intzep si in momentul ala apa explodeaza. Am agatzat un somon. Adrenalina la maxim, pestele o ia in curent fara sa pot sa fac nimic, batzul covrig, mulineta caraia, iar pe deasupra franam si cu palma. Am luat-o la picior pe langa rau vreo 25 de metri, la un moment dat nu mai aveam fir aproape deloc. Simteam cum scutura din cap, ceva incredibil. Si in final deznodamant, firul a cedat la una din evadari. Nu pot sa zic ca imi pare rau, am incercat si eu marea cu degetul, stiam foarte bine ca sunt sanse foarte mari sa rupa. Singurul lucru pe care-l regret e ca nu stiu care dintre nimfe a luat-o. Aveam o ureche cerclata cu crystal flash si un fel de caddis rosu intens. Ambele cu bila aurie de tungsten.
Urmarea? Am trecut pe la Walmart si mi-am luat un fluorocarbon Vanish de 8 lbs. Pentru ca simt ca o sa urmeze si episodul 3.....
Am mai pus doua nimfe si am incercat de cateva ori. A mai rezultat un pastravas, dar noaptea a venit fara mila.
Am pus cateva poze, ce mi s-a parut mai interesant. Pacat ca protagonistul serii nu s-a lasat pozat....




No comments: