Sunday, June 15, 2008


smallmouth bass... unul dintre cei mai spectaculosi pesti de pe planeta. odata agatat, trage ca locomotiva, sare de cel putin 4-5 ori din apa si scutura din cap ca nebunul. corpul scurt relativ la greutate, e un pachet de muschi. cei mai tinerei, pana intr-un kil sunt mai usor de prins si de obicei traiesc in grup, asa ca poti prinde mai multi din acelasi loc. cei mai mari sunt mai timizi si nu am prins niciodata doi dintr-un loc. de obicei ataca instinctual, cei prinsi la vobler sau linguritza au intrat in primele doua secunde dupa contactul cu apa. La musca au intrat la nimfe (roz si portocaliu, PT, hot spots, no name-uri), dar si la uscate, atacul la suprafatza fiind de cele mai multe ori exploziv. Mi s-a parut interesant ca am prins unul de vreun kil jumate la o uscata pe carlig de 14. Seara, dupa apusul soarelui, ieseau la suprafatza si se hraneau cu muste. Dar am observat asta numai intr-un singur loc, pe un lac.
anul asta a fost pestele cu care mi-am inceput sezonul. Asta in conditiile in care 99% din pastravii din raurile din zona sunt pesti populati in anul respectiv. asa ca inainte de populare nu prea ai alte optiuni. desi nu cere aceeasi maiestrie la prins ca pastravul, merita pescuit pentru spectacolul pe care il ofera.

1 comment:

Anonymous said...

Da, frumos peste.
Chiar m-as hazarda sa zic ca e mai frumos decat tine.
;)