Tuesday, June 16, 2009

Ce poti prinde intr-o ora in New Hampshire?

Am prins si eu o ora de pescuit in seara asta. Ma gandeam ca pe unul din lacurile din apropiere s-ar putea sa am parte de ceva actiune la uscate. Cam pe vremea asta smallmouth bass-ii se hranesc chiar dupa apus, la suprafatza, cu tot felul de musculitze si cand unul mai rasarit iti intra pe o musca de 14 distractia e maxima.
Ajuns la locul faptei am constatat ca nimic nu se misca la suprafatza. Ploile din ultimele zile ridicasera nivelul apei pana aproape de maxim, iar debitul raului la intrarea in lac era destul de mare. Cum in ultima vreme nu a fost prea cald, nici temperatura apei nu era prea ridicata, ceea ce m-a indreptatit sa sper la vreun pastrav-doi. De obicei apa mare si rece ii face sa urce pe rau.
Gradinitza era la mal, mii de alevini. Ma intreb cati dintre ei vor creste destul de mari ca sa guste din mustele mele? La cele 8-9 specii de pradatori din lacul respectiv, probabil n-o sa le fie prea usor.

Primul atac s-a soldat cu un rateu, am apucat doar sa vad pestele intorcandu-se pe o parte si scuipand nimfa.
Urmatorul nu a fost la fel de norocos: un curcubeu nazdravan. Nici n-a mai stat la poza finala, avea ceva de rezolvat.







Au urmat doi cleni bunicei.....









Si fratele mai mare al curcubeului dinainte:








Dupa asta s-au mai linistit, incepea sa se intunece. Brusc m-am trezit in mijlocul unei eclozari, ceva caddisuri micutze si negre. Pestii au inceput sa se hraneasca la suprafatza dar pareau mici, asa ca nu am trecut pe uscate. Liliecii erau si ei in al noualea cer, ma simteam ca intr-un film de groaza, inconjurat de un stol de vreo 25-30 de lilieci care nu se sfiau sa zboare la nici un metru de mine, pe sub batz. Ba unul chiar mi-a lovit firul cu aripa.
Intre timp s-au mai strecurat prin mainile mele niste bibanasi care nu m-au convins sa ies afara la poza cu ei si un clenutz mai mititel.
Ultimul peste al serii a fost o premiera la nimfa: un peste inrudit cu bibanul, caruia de fapt ii zice white perch, adica "biban alb", ca sa se deosebeasca de "yellow pearch", adica bibanul de pe la noi. Am mai prins la uscata si la vobler, dar de obicei sta in lac si nu urca pe rau, asa ca e mai greu de prins la nimfa. Oricum o surpriza placuta.





Toata tarasenia asta s-a petrecut in practic mai putin de o ora, practic de pe la 8:15 si 9:10. Pentru relaxarea de dupa cina a trebuit sa ma declar destul de multumit...

No comments: