Saturday, April 25, 2009

Deschidere de sezon

Deschidere de sezon pe lacurile populate cu pastrav in NH. Desi am lucrat azi, am iesit mai repede cu gandul sa incerc doua dintre baltile de care auzeam lucruri bune in trecut si care stiam ca sunt populate masiv inainte de deschidere: Clough Pond si Hot Hole Pond, ambele la 20-25 de minute distantza. Am ajuns la Hot Hole Pond si era cum ma asteptam: destul de multa lume, nimeni cu muste, toti cu rame. Un "pescar" se plimba cu niste pesti prinsi recent insirati pe o atza trecuta prin branhii si prin gura. Unul dintre pesti era inca viu si se zbatea. Mi-au trecut ganduri negre prin suflet, il vedeam pe tipul ala suspendat de plamani pe o funie si eu la capatul celalalt tragand de ea. Nu ma deranjeaza cei care retin pesti, in limitele legale. La urma urmei de aia sun baltile alea populate ca sa aiba toata lumea o sansa de a prinde un peste. Ma deranjeaza idiotii care chinuie pestii inutil dupa ce i-au prins. Daca il retii, scurteaza-i suferintza. Nici nu mi-am scos batzul si am plecat spre cealalta balta: Clough Pond, sperand in alte circumstantze. Acolo era mai putina lumea, dar pestii nu s-au prea aratat. Am stat vreo 40 de minute, pescuind de pe mal, am incercat niste streamere si ude, pentru ca nu am vazut nici un peste la suprafatza, dar nimic. Nimeni nu prindea de altfel si mi-a fost lene sa scot barca.

Am plecat cam dezamagit si de acolo, iar in drum spre casa am decis sa ma opresc putin la Silver Lake, care a fost teatrul precedentelor mele capturi. Apa vine dintr-un alt lac si pentru vreo 200 de metri, inainte de varsarea in Silver Lake, se formeaza un rauletz care e locul de depunere a icrelor pentru mai multe specii de pesti. Numai bun pentru ospatzul curcubeilor si al somonilor. Fac o paranteza aici sa vorbesc putin despre somonii numiti "landlocked", pentru ca i-am tot pomenit in poastarile mele. Acestia se trag din somonul de atlantic, dar spre deosebire de acesta, traiesc in lacuri si rauri, fara sa ajunga la ocean ca ruda lor anadroma. Aici au fost initial blocati de construirea barajelor pe rauri, dar ulterior au fost populati. De obicei sunt introdusi in stadiul de "fingerling", adica "cat degetul" si cresc destul de repede, ajungand in al doilea an de viatza pana in jur de 45 de cm. Abia anul trecut am inceput sa ii prind, pana acum doar auzind de ei.

Pe la 6 am ajuns acolo si spre bucuria mea nu era nimeni in locul meu preferat. Lumea prefera sa pescuiasca in lac, pentru ca acolo pot sa arunce o pluta si sa stea la o bere linistiti, sau sa ii supravegheze mai bine pe copii. Works for me!





Apa era mai scazuta ca pana acum dar inca destul de rece. Lacul de deasupra e foarte mare si se incalzeste mai greu. M-am infipt intre valuri si nu cred ca au trecut 5 minute pana la primul atac. N-a trebui sa ma ingrijesc de poze, si asa Diana trebuie sa invete sa se joace cu "al nou". Asa ca daca nu va plac pozele nu-i vina mea.:D Pozele sunt in succesiune cronologica asa ca le las pe ele sa spuna povestea.






















Uratul asta e un "sucker" mascul gata de bataie. Cum se incalzeste apa putin baietii astia fac un scandal monstru in portiunea asta de apa, la depunerea icrelor. Unii sunt chiar maricei, pe la vreo 2-3 kg dar nimeni nu-i pescuieste pentru ca sunt "bottom feeders". Norocul lor. Probabil ca s-a agatzat accidental, dar nu exclud posibilitatea sa fi gustat putin din nimfa si sa se fi ales cu piercingul in timp ce o scuipa.















In total 3 somoni, un rainbow si un sucker, destul de bine pentru o ora jumate. Am mai avut un peste in carlig pentru cateva secunde si sunt convins ca ala a fost cel mai mare dintre toti :D, dar ce sa-i faci, ghinion, a scapat! (sa-i fie de bine).



Maine merg la hiking, asa ca nu va asteptati la poze cu pesti.

No comments: